Rezervacni kalendar Systém kontroly tlaku v pneumatikách - TPMS | Pneuservis Ostrava UNIONPNEU

Hledat

Rezervace

Rychlý kontakt

Novinářská 3 , Ostrava , 70900
Telefon:  596612950
Mobil:  +420 606 378 393
Email:  unionpneucz@quick.cz

Menu- podrobné


Otevírací doba

Pondělí: 08:00-17:00 hodin
Úterý: 08:00-17:00 hodin
Středa: 08:00-17:00 hodin
Čtvrtek: 08:00-17:00 hodin
Pátek: 08:00-17:00 hodin
Sobota: ZAVŘENO
Neděle: zavřeno

Partneři

Reference

-1

 

gan

GDPR

GDPR ZOOP REZERVACE

ZOOU.20180525.cz.pdf



Katalog Pneu

Katalog1

Připravili jsme pro

Vás nový katalog

pneumatik

SLEDOVÁNÍ TLAKU

Tpms-1

Novinky

Test pneumatik ADAC 2014

Německý autoklub Adac testoval pneumatiky 205/55 R 16 ....Test-adac

Akumulátory BANNER

Proč již deset let prodáváme pouze autobaterie BANNER ?Baterie-banner

Přeprava

Preprava-pneumatikADAC testoval co dokáží nezajištěné pneumatiky při přepravé do pneuservisu v případě havárie.

Sněhové řetězy

Proč prodáváme pouze sněhové řetězy PEWAG ?

Pewag_2



Systém kontroly tlaku v pneumatikách - TPMS

Evropská unie rozhodla, že všechny nově homologované modely vozů musejí být od 1. listopadu 2012 vybaveny systémem pro kontrolu tlaku v pneumatikách. Od 1. listopadu 2014 je tento systém předepsaný pro každý nový vůz třídy M1 (vozidla pro přepravu osob s maximálně 8 místy pro sezení kromě sedadla řidiče).
(Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 661/2009 z 13. července 2009, článek 9, odstavec 2.)

Systém pro kontrolu tlaku v pneumatikách – proč?

logo tpms
Od 1. listopadu 2014 musejí být všechny nové vozy vybaveny touto technologií již z výroby

Důvodem nového nařízení je, že mnoho řidičů kontroluje tlak v pneumatikách svého vozidla příliš zřídka nebo nikdy, což má významné důsledky:​​\

  • Již o 0,2 bar nižší tlak vede ke zvýšení spotřeby paliva o 1 %; při 0,6 bar jsou to již 4 %.
  • Nižší tlak způsobuje větší opotřebení pneumatik a jejich kratší životnost. Navíc může dojít k poškození vnitřku pneumatiky.
  • Tlak vzduchu nižší o 1 bar na jednom předním kole prodlužuje brzdnou dráhu na mokré vozovce až o 10%.
  • Tlak vzduchu nižší o 1 bar snižuje přenos bočních sil pneumatikou téměř na polovinu. To může vést ke zhoršení chování v zatáčkách, čímž se může vozidlo dostat do smyku a vyjet z vozovky.

Systémy pro kontrolu tlaku v pneumatikách kontrolují tlak vzduchu v pneumatice a varují před nebezpečnými změnami tlaku, pokud se skutečná hodnota odchyluje od předepsané hodnoty​.

Výhody systému pro kontrolu tlaku v pneumatikách: ​

  • úspora paliva
  • nižší opotřebení pneumatik
  • bezpečnost jízdy
  • větší jízdní komfort díky správnému tlaku v pneumatikách

Přímé a nepřímé systémy kontroly tlaku v pneumatikách

Profitujte z nového nařízení o systémech pro kontrolu tlaku v pneumatikách

Na trhu si v současné době konkurují dva systémy: nepřímé a přímé měřiče tlaku.​

U přímo měřících systémů zaznamenává tlakový senzor, který je umístěný v gumě nebo ve ventilu, tlak vzduchu a teplotu pneumatiky. Údaje jsou přenášeny rádiově do řídicí jednotky ve vozidle a řidiči se v kabině zobrazí přesný tlak vzduchu v každé pneumatice. Napájení zajišťuje zabudovaná baterie.

Nepřímé systémy kontrolují otáčky jednotlivých kol a registrují změnu obvodu pneumatiky v důsledku úbytku vzduchu. Pokud ujde z pneumatiky vzduch, obvod pneumatiky se zmenší a pneumatika se musí v porovnání s ostatními otáčet rychleji. Zabudovaný systém ABS/ESP rozpozná rychlejší otáčení a informuje řidiče prostřednictvím kontrolky.

Na to, který z těchto systémů se prosadí, si musíme počkat. V USA, kde tato zákonná úprava existuje již delší dobu, se etablovaly přímé systémy. Odborná grémia předpokládají, že cca 70 % všech nových vozů bude mít v budoucnu na palubě přímý systém pro kontrolu tlaku v pneumatikách.

Legislativa je však ohledně technologie neutrální, tzn. Neexistují žádné předpisy, zda je pro kontrolu tlaku v pneumatikách povinné použít přímý nebo nepřímý systém.

Bezpečnost má svou cenu…

Vícenáklady spojené se systémem pro kontrolu tlaku v pneumatikách:​
 

1 sada senzorů pro druhou sadu
2 sady servisní soupravy (vložka ventilu, těsnicí kroužek, převlečná matice a ventilová čepička) vč. spárovaní a montáže
Spárování při výměně kol

…ale vyplatí se!

Při ujetých 15 000 km za rok by spotřeba paliva nižší o 0,5 l znamenala úsporu již 2700 Kč (při 36 Kč za litr). K tomu je nutno připočíst menší opotřebení pneumatik a vyšší bezpečnost. Svěřte své auto do rukou našich kompetentních pracovníků

Premio – Váš profesionální partner pro řešení kontroly tlaku v pneumatikách

Komplexní technologie systému pro kontrolu tlaku v pneumatikách vyžaduje vysokou míru odborných znalostí, a proto je nezbytná odborná montáž pneumatik profesionálem. S námi máte na své straně kompetentního a spolehlivého partnera, který disponuje nejnovějším strojovým parkem a výborně vyškoleným personálem.

Z historie

1999_tpms_2

1999

1999 | Dunlop uvádí na trh systém detekce nízkého tlaku Warnair

Ruku v ruce s vylepšeními pneumatik „run on flat“ je představen Warnair – první systém varování při poklesu tlaku v pneumatice na světě využívající čidlo v pneumatice, které upozorňuje řidiče na ztrátu tlaku v pneumatice.

Systém vydává zvukové upozornění nebo zprávu pomocí kontrolky na palubní desce, která se aktivuje v případě defektu pneumatiky, a obsahuje rovněž tekutý těsnicí materiál uvnitř pneumatiky, který je uvolněn, aby bezpečně zacelil jakékoli otvory.

Webové stránky zdarma od BANAN.CZ | přihlásit se | admin | registrace | podmínky UA-48301821-1